ԱՐԴԱՐՈՒԹՅԱՆ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԸ՝ ՈՐՊԵՍ ԻՐԱՆԱԿԱՆ ԳԼՈԲԱԼԻԶԱՑԻՈՆ ԾՐԱԳՐԻ ԳԱՂԱՓԱՐԱԿԱՆ ՀԵՆՔ

##article.authors##

  • Աննա Գևորգյան

##semicolon##

գլոբալիզացիոն ծրագրեր, Իրան, Խոմեյնի, արդար կառավարում, արդարություն, իսլամական կառավարում

##article.abstract##

Գլոբալացվող աշխարհի ժամանակակից փուլում, երբ «ժամանակի ընդլայնման ու տարածության նեղացման»1 պայմաններում կյանքը դարձել է ավելի արագ, իսկ աշխարհը ավելի ու ավելի հասանելի, տարբեր գլոբալիզացիոն ծրագրեր պայքարում են իրենց գաղափարներն ավելի կենսունակ, նպատակներն ավելի հասկանալի դարձնելու համար։ Այս տեսանկյունից բացառություն չեն նաև Իրանն ու իրանական հեղափոխական գլոբալիզացիոն ծրագիրը։ Իրանի Իսլամական հեղափոխությունից2 անմիջապես հետո այաթոլլահ Ռուհոլլահ Խոմեյնին իր հռետորաբանության մեջ մտցրեց նաև հեղափոխությունը «արտահանելու»3 մասին գաղափարը, ինչի արդյունքում զգալի փոփոխություններ տեղի ունեցան արաբական մի շարք երկրների հետ Իրանի հարաբերություններում․արաբական երկրների ղեկավարներն էլ ավելի զգուշավոր ու Իրանի հանդեպ էլ ավելի թշնամաբար տրամադրված դարձան։

 

 

 

 

##submission.citations##

Оганесян Д., К проблеме конкуренции систем безопасности в свете концепции “трех морей”, “Regional Security Dynamics in the South Caucasus” International Conference, Yerevan, November 17-18, 2011, https://securecaucasus.files.wordpress.com/2012/04/david-hovhannisyan.pdf (15.09.2016)

թվականի փետրվարի տասին Իրանում տեղի ունեցավ Իսլամական հեղափոխություն՝ այաթոլլահ Ռուհոլլահ Խոմեյնիի ղեկավարությամբ, որի արդյունքում գահընկեց արվեց Մուհամեդ Ռեզա շահը, և ստեղծվեց Իրանի Իսլամական Հանրապետությունը:

Խոմեյնին բազմիցս խոսել է «հեղափոխությունն արտահանելու՛ անհրաժեշտության մասին», տե՛ս օրինակ նրա Նորուզյան ճառը՝ Khomeini: "We Shall Confront the World with Our Ideology", MERIP Reports, No. 88, Iran's Revolution: The First Year (Jun., 1980), pp. 22-25 (05.09.2015)

Շիայական իսլամի գլխավոր պատումներից մեկը Քերբալայում զոհված Ալիի որդի Հուսեյնի ու նրա զինակիցների անարդար ճակատագրի մասին պատումն է։ Այս պատումը շիայական իսլամի ու Իրանի իսլամական հեղափոխության համար դառնում է գաղափարախոսության հիմք, որի առանցքային նպատակներն են հռչակվում անարդարության դեմ պայքարն և անազատների ու ճնշվածների փրկությունը։ Տե՛ս, օր․՝ Jill Diane Swenson, “Mytho-Cathexis and the Mobilization of the Masses in the Iranian Revolution”, Ethos, Vol. 13, No. 2 (Summer, 1985), pp. 121-149

Oliver Leaman, “Continuity in Islamic Political Philosophy: The Role of Myth”, Bulletin (British Society for Middle Eastern Studies), Vol. 14, No. 2 (1987), pp. 147-155, p. 147

Տեքստում «միֆ» տերմինն օգտագործվում է իր գիտական իմաստով 8 Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, 1993 9 Հղված՝ Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, 1993

امام خوینی والیت فقیه

Աստվածաբան-իրավագետ 11 Հղված՝ Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, 1993

Bernard Lewis, “State and society under Islam”, The Wilson Quarterly (1976-) Vol. 13, No. 4 (Autumn, 1989), pp. 39-53, (02. 09. 2015)

Ram, Haggay. “Mythology of Rage: Representations of the "self" and the "other" in Revolutionary Iran”. History and Memory 8.1 (1996): pp. 67–87p. 69

Ram, Haggay. “Mythology of Rage: Representations of the "self" and the "other" in Revolutionary Iran”. History and Memory 8.1 (1996): pp. 67–87

Քաղաք, որտեղ սպանվել է իմամ Ալիի որդի իմամ Հուսեյնը

Իսլամական լուսնային օրացույցի Մուհարրամ ամսի տասներորդ օրը, այն օրը, երբ սպանվել է իմամ Ալիի որդի իմամ Հուսեյնը

Օմայյան դինաստիայի երկրորդ խալիֆը, իմամ Հուսեյնի քաղաքական հակառակորդը

Imam Khomeini, Kitab al-Bay, Ismailiyan Publication, Qum, p. 460

Sahifa-Nur, New edition, vol. 1, p. 459

Kazem Ghazi Zadeh, General Principles of Imam Khomeini'sPolitical Thought, p. 7

Իսլամի պատմության մեջ առաջին կրոնա-քաղաքական խմբավորումը, որ առանձնացել է մուսուլմանական համայնքից

نهج البالغه خطبه

Alexander Knysh, "Irfan" Revisited: Khomeini and the Legacy of Islamic Mystical Philosophy, Middle East Journal, Vol. 46, No. 4 (Autumn, 1992), pp. 631-65324 Игнатенко А. А., «В поисках счастья», Издательство Мысль, 1989, стр. 144

Alexander Knysh, "Irfan" Revisited: Khomeini and the Legacy of Islamic Mystical Philosophy, Middle East Journal, Vol. 46, No. 4 (Autumn, 1992), pp. 631-653, p. 63828 Anthology of Persian Philosaphy from Zoroastr to Ummar Khayyam”, p. 174, Al Farabi

Տասներկուիմամական շիայական իսլամի համաձայն՝ տասներկուերորդ իմամը՝ իմամ Մահդին չի մահացել, այլ գտնվում է թաքուցման մեջ։ Մինչև նրա վերադարձը ընկած ժամանակաշրջանը անվանվում է «թաքուցման ժամանակաշրջան»։

Said Amir Arjomand, “The State and Khomeini's Islamic Order”, Iranian Studies, Vol. 13, No. 1/4, Iranian Revolution in Perspective (1980), pp. 147-164 p. 150

G. BHAGAT, “Khomeini: leader of Islamic revolution in Iran”, The Indian Journal of Political Science, Vol. 48, No. 1 (January - March 1987), pp. 31-41, p. 33

Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, Los Angeles, California, 1993, p. 24

R. Khomeini, speech, Ettela at, 2 Dec. 1985., հղված՝ Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, Los Angeles, California, 1993, p. 24

Ervand Abrahamyan, “Khomeinism”, University of California Press, Los Angeles, California, 1993, p. 9

G. BHAGAT, “Khomeini: leader of Islamic revolution in Iran”, The Indian Journal of Political Science, Vol. 48, No. 1 (January - March 1987), pp. 31-41, p. 33

Oliver Leaman, “Continuity in Islamic Political Philosophy: The Role of Myth”, Bulletin (British Society for Middle Eastern Studies), Vol. 14, No. 2 (1987), pp. 147-155, p. 152

Khamenei: Iran will stand by Syria against the unjust war http://www.syriao nline.sy/index.php?f=Details&catid=12&pageid=7745&g=1, (01.12.2015)

Շիայական խմբավորում։ Զեյդիականության հիմնական կրոնա-քաղաքական գաղափարը սուրը ձեռքին անարդարության դեմ պայքարելն է

Շիայական տասներկուիմամական խմբավորում

Mehdi Khalaji Iran's window of influence in Yemen is getting bigger, The Washington Institute For Near East Policy, 2015, http://www.businessinsider.com/irans-window-ofinfluence-in-yemen-is-getting-bigger-2015-2, (10.12.2016)

Supreme Leader: Iran stances on regional issues quite clear, logical, http://theiranproject.com/blog/2015/11/25/supreme-leader-iran-stances-on-regionalissues-quite-clear-logical/, (09.12.2016) دولت عربستان »شیخ باقر النمر« رهبر شیعیان این کشور را اعدام کرد+ویدیو

Իրանի ու Վեցնյակի երկրների միջև պայմանագրի կնքմանը հաջորդած հայտարարությունըپاسخ رهبر انقالب به نامه رئیسجمهور درباره سرانجام مذاکرات هستهایhttp://farsi.khamenei.ir/message-content?id=32009, (02.03.2016)

##submission.downloads##

##submissions.published##

2016-03-27

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##