ՀԱՐԱՎԱՅԻՆ ԿՈՎԿԱՍԻ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԿԱՅՈՒՆՈՒԹՅԱՆ ՀԵՌԱՆԿԱՐՆԵՐԸ. ԹՈՒՐՔԻԱՅԻ ՈՒ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՆՈՐՄԱԼԱՑՄԱՆ ԴԵՐԸ

##article.authors##

  • Ունալ Չևիքոզ Ankara Policy Centre

##semicolon##

Հարավային Կովկաս, Թուրքիայի արտաքին քաղաքականություն, նորմալացում, ՀՀ-Թուրքիա հարաբերություններ, տարածաշրջանային անվտանգություն

##article.abstract##

Հոդվածում քննարկվում է Խորհրդային Միության փլուզումից հետո ստեղծված տարածաշրջանային նոր խորապատկերը և դրա առանձնահատկությունները՝ հայ-թուրքական հարաբերությունների համատեքստում: Մասնավորապես, վերլուծվում են այն գործոնները, որոնք պայմանավորում են Թուրքիայի՝ Հարավային Կովկասի հանդեպ վարած քաղաքականությունը: Թեև Հարավային Կովկասում Թուրքիայի վարած քաղաքականությունը մեծամասամբ առաջնորդվում է այդ երկրի որդեգրած նոր արտաքին քաղաքական ուղենիշներով, բայց և այդ քաղաքականության վրա իր ազդեցությունն ունի Թուրքիայի հիասթափությունը՝ կապված նրա ՝ Միջին Արևելքում ունեցած փորձառության հետ: Թուրքիայի՝ «զրո խնդիր հարևանների հետ» քաղաքականության ամենաթույլ օղակը, անկասկած, ՀՀ-ի հետ հարաբերություններն են: Հարաբերությունների նորմալացման ջանքերը, որ ստացել են «ֆուտբոլային դիվանագիտություն» անվանումը, կարող էին նոր էջ բացել Հարավային Կովկասի համար։ Այդ ջանքերը, սակայն, հաջողության չհասան: Ութ տարի առաջ կնքված Ցյուրիխյան արձանագրությունները այդպես էլ չեն վավերացվել երկու երկրներում, իսկ հայ-թուրքական հարաբերությունների ներկա վիճակը լուրջ խոչընդոտ է տարածաշրջանի անվտանգության ու կայունության տեսանկյունից: Ի տարբերություն 2008-2009 թթ.-ի՝ այսօր Թուրքիայի արտաքին քաղաքականության առաջնահերթություններից չէ Հարավային Կովկասն ու նրա խնդիրները: Հաշվի առնելով Հայ-Թուրքական հարաբերությունների առանձնահատկությունները՝ հոդվածում քննարկվում են նաև հնարավոր փոփոխությունների սցենարներ: Ներկայացված սցենարների՝ իրականություն դառնալու հավանականությունը, սակայն, նվազում է, երբ հաշվի ենք առնում անվստահության այն մակարդակը, որ կա երկու երկրների միջև: Երկու երկրների հասարակությունների միջև վստահության մակարդակի բարձրացումը աներկբա առաջնահերթություն պիտի լինի այդ երկրների հարաբերությունների նորմալացման ճանապարհին:

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

is the President of Ankara Policy Centre, and a columnist in Hurriyet and Hurriyet Daily News. Mr. Çeviköz started to serve at the Ministry of Foreign Affairs of Turkey in 1978; following his service in Ankara, he worked at the Turkish Embassy in Moscow as Second Secretary and at the Turkish Consulate General in Bregenz, Austria, as Consul. After completing his duties as the Chief of Section at the East European Department of the Foreign Ministry in Ankara, he was assigned to Turkish Embassy in Sofia as the counselor of Embassy. In 1989, he started a job at NATO’s International Secretariat, first at the Economics Directorate, then at the Political Directorate. He prepared the NATO-Russia Founding Act and in 1997 he returned to his duty at Ministry of Foreign Affairs in Ankara, Turkey. After completing his duty as Head of Balkan Department and then as the Deputy Director General for Caucasus and Central Asia at the Foreign Ministry in Ankara, he served as Turkey’s Ambassador between 2001-2004 to Azerbaijan and between 2004-2006 to Iraq. From 2007 to 2010, he was back in Ankara as Deputy Undersecretary for bilateral Political Affairs at the Ministry of Foreign Affairs. Meanwhile, in 2009, he prepared the protocols signed between Turkey and Armenia. In 2010, he was appointed as Ambassador to London. After completing his duty in the summer of 2014, he returned to Turkey, retired and left the government service. Since then, he is active in civil society and think-tank activities. Mr. Çeviköz graduated from Boğaziçi University (former Robert College) with a BA degree in English Language and Literature in 1974 and in Political Science in 1978. He received his Master’s degree in International Relations in 1993 from Brussels University

##submission.downloads##

##submissions.published##

2017-09-30