ՀՀ երիտասարդների քաղաքացիական և քաղաքական մասնակցությունը հետպատերազմյան իրականությունում․ ընկալումներ և պրակտիկաներ

##article.authors##

  • Marina Galstyan Yerevan State University

##semicolon##

https://doi.org/10.56673/18294502-23.16-79

##semicolon##

ՀՀ երիտասարդներ, երիտասարդների մասնակցություն, տեղեկատվական տեխնոլոգիաներ և մասնակցություն, քաղաքացիական կրթություն, երիտասարդության սոցիոլոգիա, երիտասարդական ուսումնասիրությունները Հայաստանում

##article.abstract##

Հոդվածի հիմնական նպատակն է վերլուծել և ներկայացնել երիտասարդների քաղաքական մասնակցության վերաբերյալ առկա գիտելիքը, մատնանշել մասնակցության հիմնական ձևերը և գործոնները, որոնք ազդում են երիտասարդների մասնակցության վրա, ինչպես նաև ներկայացնել երիտասարդների քաղաքական մասնակցության հիմնական խնդիրները և մարտահրավերները Հայաստանի երիտասարդների օրինակով: Արդիական է հասկանալ, թե ինչպես են երիտասարդական ուսումնասիրությունները, քաղաքականությունը և պրակտիկան անդրադառնում երիտասարդների մասնակցության խնդրին։ Հոդվածը ներկայացնում է երիտասարդների մասնակցության պրակտիկաների և կրթության, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների և քաղաքացիական հասարակության փոխառնչության հարցերը։ Ըստ հետազոտության արդյունքների՝ այսօր Հայաստանում գերիշխում են ոչ ավանդական մասնակցության ձևերը։ Երիտասարդության շրջանում ցածր է վստահությունը պետական կառավարման մարմինների, պաշտոնական տեղեկատվության, առհասարակ վաղվա օրվա նկատմամբ, ինչը էական ազդեցություն է ունենում քաղաքացիական և քաղաքական մասնակցության պրակտիկաների վրա։ Երիտասարդները կարիք ունեն մասնակցության հարթակների։ Որոշումների կայացմանը հայաստանյան երիտասարդների մասնակցությունը  դեռահասների և պատանիների դեպքում պայմանավորված է գիտելիքների և հմտությունների ձեռքբերման, իսկ մեծ տարիքի երիտասարդների դեպքում՝ երկրում տիրող հետպատերազմյան իրավիճակը հաղթահարելու, որոշումների կայացման վրա ազդեցություն ունենալու հետ:

##submission.citations##

“Deepening democracy in a fragmented world”. World Development Report, UNDP, http://hdr.undp.org/en/reports/global/hdr2002/, 2002

“Revisiting youth political participation. Challenges for research and democratic practice in Europe’’, ed. by Joerg Forbrig, 19, Council of Europe Publishing, 2005

Analytical paper on “Youth Participation, Young people political participation in Europe: What do we mean by participation?”,

Atanesyan, Arthur and Mkrtichyan, Arthur, “Youth Perceptions of the War in Ukraine and its Possible Consequences (On the Case of Armenian Youth in Yerevan)”. Journal of Sociology: Bulletin of Yerevan University, 14, (2023): 37, 7–28

Ballard, Parissa, What Motivates Youth Civic Involvement? Journal of Adolescent Research, 2014, 29(4): 439–463.

Contribution of Non-Programme Countries To The Eu Youth Wiki Chapter V: Armenia Participation, Youth Partnership, https://pjp-eu.coe.int/documents/42128013/58896112/Armenia-Youth-Wiki-Chapter-5.pdf/356ca22b-b3fe-aff1-360f-a3ee87d8779b?t=1680622827464

Crowley, Ann and Moxon, Dan, New and innovative forms of youth participation in decision-making processes, https://rm.coe.int/new-and-innovative-forms-of-youth-participation-in-decision-making-pro/1680759e6a, 2017․

Deželan, Tomaž, Young People and Democratic Life in Europe: What Next After the 2014 European Elections?, (European Youth Forum, 2015), www. youthup.eu/app/uploads/2015/11/YFJ_YoungPeopleAndDemocraticLifeInEurope_B1_web-9e4bd8be22.pdf

Farthing, Rys, Why Youth Participation? Some Justifications and Critiques of Youth Participation Using New Labour’s Youth Policies as a Case Study, (YOUTH & POLICY, 2012)

Foucault, Michel, The Archaeology of Knowledge and the Discourse on Language, New York: Pantheon Books, 1972

Furlong, Andy, Handbook of Youth and Young Adulthood: New perspectives and Agendas. London: Routledge, 2009․

Hart, Roger, Children’s participation, from tokenism to citinzenship, UNICEF International Child Development Centre Spedale degli lnnocenti, Florence, Italy, 1992. https://www.unicef-irc.org/publications/pdf/childrens_participation.pdf

Harvard research suggests that an entire global generation has lost faith in democracy. Quartz. by Gwynn Guilford Published November 30, 2016, https://qz.com/848031/harvard-research-suggests-that-an-entire-global-generation-has-lost-faith-in-democracy/,

https://doi.org/10.18356/a4137e60-en.

Huntington, Samuel P., by Handayani M., On political participation and democracy, Department of Political Science Kulliyyah of Islamic Revealed Knowledge and Human Science International University Malaysia, Semester 3, 2008-2009.

Keer, David, Re-examining Citizenship Education in England. In Torney-Purta, J., Schwille, J. and Amadeo, J. Civic Education across countries: Twenty-four national case studies from the IEA Civic Education project, Amsterdam, IEA., 1999.

Luhmann, Niklas,The reality of Mass media, First published January 1, 1996.

Nam, Taewoo, Dual effects of the internet on political activism: Reinforcing and mobilizing, Government Information Quarterly. (2012). № 29, 90–97

Niemi, Richard and Junn, Jane, Civic education: What makes students learn? New Haven & London, CT: Yale University Press, 1998.

Siurala, Lasse, Changing forms of youth participation. New forms of youth participation, Biel: Switzerland, 2000.

Tai, K.-T., Porumbescu, G., & Shon, J. Can e-participation stimulate offline citizen participation: an empirical test with practical implications, (Public Management Review, 2019), 1-19

UN-DESA, World Youth Report 2016: Youth Civic Engagement, (UN, 2016),

Атанесян, Артур, “Влияние социальных сетей на протестное поведение (на примере Армении)”, Социологические исследования, Номер 3, (2018): 73-84, http://ras.jes.su/socis/s013216250004280-1-1

Галстян, Марина “The participation schemes in armenian educational system”, Вестник Российско-Армянского (Славянского) университета: гуманитарные и общественные науки. – (Ереван, 2020). – №. 1։ 127-144.

Самюэль Хантингтон., Третья волна: Демократизация в конце XX века, (РОССПЭН, М., 2003)

Сорокин, Питирим, Главные тенденции нашего времени, Москва., 1997, 199.

Կանանց ընտրական վարքի առանձնահատկությունները 2021թ.-ի ազգային ժողովի և ՏԻՄ ընտրություններում, https://oxygen.org.am/wp-content/uploads/2022/05/REPORT_Women-Electoral-Behaviour_2022_ARM.pdf

Մարգարյան, Հռիփսիմե, «Հայաստանի երիտասարդության կառույցների դասակարգումը և քաղաքական մասնակցության հիմնախնդիրները», Вестник Российско-Армянского (Славянского) университета: гуманитарные и общественные науки, №. 1, (2016): 76-85.

Մարդկային զարգացման ազգային զեկույց, 2018/2019, Ապագա ունենալու իրավունքը․ Հայաստանը վերափոխող երիտասարդությունը, ՄԱԿ-ի զարգացման ծրագիր, Հայաստան, 2019 https://www.undp.org/sites/g/files/zskgke326/files/migration/am/NHDR-ARM_sans-foreword.pdf

Սարգսյան, Առնակ, Քաղաքական մասնակցության հիմնախնդիրները ժողովրդավարական համախմբման փուլում, Երևան, ԵՊՀ, 2022

Վիճակագրական տվյալներ. կանանց և տղամարդկանց մասնակցությունը 2018թ. ընտրական գործընթացներին, https://res.elections.am/images/doc/Statistics2018.pdf

Վիճակագրություն. Կանանց և տղամարդկանց մասնակցությունը 2021 թ. հունիսի 20-ին, https://res.elections.am/images/doc/Statistics2021.pdf

Քաղաքացիական հասարակության ներկա վիճակը և փոփոխվող դերը հանրային քաղաքականության գործընթացներում, հետազոտության զեկույց, Կրթական հետազոտությունների և խորհրդատվությունների կենտրոն, Երևան, 2022, https://e-research.am/storage/books/CSO%20Research_Current_Challenges_Margaryan_Hovakimyan_Galstyan_CERC.pdf

##submission.downloads##

##submissions.published##

2023-10-31

##issue.issue##

##section.section##

Articles